SQL WHERE KOMUTU
Her zamanki gibi SQL1 veri tabanımızda kitaplik adında bir tablo oluşturup o tabloyu doldurduk.
Sonra select komutu ile tablomuzdaki verileri çağırdık en sonunda da where komutumuz ile işlemler yaptık.
İYİ ÇALIŞMALAR
SQL DROP VE TRUNCATE KOMUTLARI
Drop komutumuzu tablo veya sütun silmede kullanıyoruz.
Truncate komutumuzu ise tablomuzda girdiğimiz verileri silmek için kullanıyoruz.
ARKADAŞLAR ŞİMDİYE KADAR GÖRDÜĞÜMÜZ KOMUTLAR DDL(DATA DEFİNİTİON LANGUAGE) YANİ SQL VERİ TANIMLAMA DİLİ.ÖNÜMÜZDEKİ YAYINLARIMIZDA DML(SQL VERİ İŞLEME DİLİ) KOMUTLARIMIZA GEÇECEĞİZ...
Truncate komutumuzu ise tablomuzda girdiğimiz verileri silmek için kullanıyoruz.
ARKADAŞLAR ŞİMDİYE KADAR GÖRDÜĞÜMÜZ KOMUTLAR DDL(DATA DEFİNİTİON LANGUAGE) YANİ SQL VERİ TANIMLAMA DİLİ.ÖNÜMÜZDEKİ YAYINLARIMIZDA DML(SQL VERİ İŞLEME DİLİ) KOMUTLARIMIZA GEÇECEĞİZ...
SQL ALTER (DEĞİŞTİRME) KOMUTU
SQL (KODLAMA KISMINA GİRİŞ) CREATE (OLUŞTURMA) KOMUTU
Öncelikle New Query den boş bir sayfa açtık daha sonra create komutumuzla bir veri tabanı oluşturduk bir sonraki görselimizde de tablo oluşturup tablo başlıklarına isim verdikten sonra veri tiplerini belirleyeceğiz.iş,
C# TA VERİ TABANI GÖRÜNTÜLEME (SQL)
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;
using System.Data.SqlClient; //SQL KÜTÜPHANEMİZİ EKLEDİK
namespace WindowsFormsApplication3
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
SqlConnection baglan = new SqlConnection("Buraya project kısmından new data source database next dataset next diyip orada connection yazan yerdeki + işaretindeki linki kopyalıyoruz");
private void verilerimiGoster(){
baglan.Open();
SqlCommand komut = new SqlCommand("Select *from Bilgiler"); //Bilgiler tablomuzun ismi
SqlDataReader oku = komut.ExecuteReader();
while (oku.Read())
{
//TABLOMUZU OKUYUP LİSTVİEW İMİZE AKTARIYORUZ
ListViewItem ekle = new ListViewItem();
ekle.Text = oku["AdSoyad"].ToString();
ekle.SubItems.Add(oku["Sehir"].ToString());
ekle.SubItems.Add(oku["Okul"].ToString());
listView1.Items.Add(ekle);
}
}
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
verilerimiGoster();
}
SQL GİRİŞ (VERİ TİPLERİ-1)
1-bigint 8 byte uzunluktaki tam sayılar için ve büyük sayılar kullanılır.Ondalıklı sayılarda kullanımı uygun değildir.
2-binary(50) ikili sistemde kullanılır.8000 byte.
3-bit 0 veya 1 olarak düşünülebilir.Örneğin evli veya bekar gibi.
4-char sabit uzunlukta ve üzerinde aritmetik işlem yapılmayacak değerler için kullanılır.Burada dikkat edilmesi gereken konu char yerine varchar da kullanılabiliyor olmasıdır.bu ikisinin arasındaki farkı küçük bir örnekle pekiştirelim Mehmet diye bir verimiz olsun ve biz char(10) veri tipini kullanalım burada Mehmet in kaydı için 6 karakterlik bir alana ihtiyacımız var kalan 4 karakter de bellekte ayrılacak ve belleği boşu boşuna kullanmış olacağız işte böyle durumlarda varchar veri tipini kullanmamız daha uygun olacaktır.
5-date 3 byte lık bir alan kaplayan bir veri tipidir.GÜN AY VE YIL.
6-datetime 8 byte lık bir alan kaplayan bir veri tipidir.GÜN AY YIL SAAT DAKİKA VE SANİYE
7-datetime2(7) aynı şekilde gün ay yıl saat dakika saniye ve daha ileri zamanlar için kullanılır.Örneğin 100 metre veya daha kısa koşularda derece belirlemek için kullanılabilir.
8-datetimeoffset(buradaki değerler kullanıcı tarafında değiştirilebilir) farklı ülkelerdeki zaman dilimleri için kullanılan veri tipidir.
9-decimal ondalıklı değerler tutan veri türüdür 10 ^+-38
2-binary(50) ikili sistemde kullanılır.8000 byte.
3-bit 0 veya 1 olarak düşünülebilir.Örneğin evli veya bekar gibi.
4-char sabit uzunlukta ve üzerinde aritmetik işlem yapılmayacak değerler için kullanılır.Burada dikkat edilmesi gereken konu char yerine varchar da kullanılabiliyor olmasıdır.bu ikisinin arasındaki farkı küçük bir örnekle pekiştirelim Mehmet diye bir verimiz olsun ve biz char(10) veri tipini kullanalım burada Mehmet in kaydı için 6 karakterlik bir alana ihtiyacımız var kalan 4 karakter de bellekte ayrılacak ve belleği boşu boşuna kullanmış olacağız işte böyle durumlarda varchar veri tipini kullanmamız daha uygun olacaktır.
5-date 3 byte lık bir alan kaplayan bir veri tipidir.GÜN AY VE YIL.
6-datetime 8 byte lık bir alan kaplayan bir veri tipidir.GÜN AY YIL SAAT DAKİKA VE SANİYE
7-datetime2(7) aynı şekilde gün ay yıl saat dakika saniye ve daha ileri zamanlar için kullanılır.Örneğin 100 metre veya daha kısa koşularda derece belirlemek için kullanılabilir.
8-datetimeoffset(buradaki değerler kullanıcı tarafında değiştirilebilir) farklı ülkelerdeki zaman dilimleri için kullanılan veri tipidir.
9-decimal ondalıklı değerler tutan veri türüdür 10 ^+-38
VERİTABANI OLUŞTURMA VE VERİ EKLEME (SQL E GİRİŞ)
SQL SERVER 2012 Yİ BURAYA TIKLAYARAK İNDİREBİLİRSİNİZ
SQL SERVER 2012 KURULUMU İÇİN BURADAN YARDIM ALABİLİRSİNİZ
SQL NEDİR ?
VERİ TABANI OLUŞTURMA VE VERİ EKLEME
DATABASE KISMINDAN NEW DATABASE YE TIKLAYIP VERİ TABANIMIZA İSMİNİ VERDİK.
SONRA KURDUĞUMUZ VERİ TABANINA TIKLAYIP ORADAN YENİ BİR TABLO OLUŞTURDUK.BU TABLO VERİ TABANIMIZA GİRECEĞİMİZ BİLGİLERİ İÇİN GEREKLİ.
DAHA SONRA VERİ BAŞLIKLARIMIZI GİRDİK VERİ TİPLERİNİ BİR SONRAKİ YAYINLARDA GÖRECEĞİZ.
VE SON OLARAK TA VERİ EKLEMESİ YAPTIK BÖYLECE SQL İ KURUP KÜÇÜK BİR GİRİŞ YAPTIK DAHA SONRAKİ YAYINLARDA VERİ TİPLERİNİ VE KODLAR İLE VERİ TABANI OLUŞTURMA GİBİ YAYINLAR PAYLAŞACAĞIM...
SQL SERVER 2012 KURULUMU İÇİN BURADAN YARDIM ALABİLİRSİNİZ
SQL NEDİR ?
VERİ TABANI OLUŞTURMA VE VERİ EKLEME
DATABASE KISMINDAN NEW DATABASE YE TIKLAYIP VERİ TABANIMIZA İSMİNİ VERDİK.
SONRA KURDUĞUMUZ VERİ TABANINA TIKLAYIP ORADAN YENİ BİR TABLO OLUŞTURDUK.BU TABLO VERİ TABANIMIZA GİRECEĞİMİZ BİLGİLERİ İÇİN GEREKLİ.
DAHA SONRA VERİ BAŞLIKLARIMIZI GİRDİK VERİ TİPLERİNİ BİR SONRAKİ YAYINLARDA GÖRECEĞİZ.
VE SON OLARAK TA VERİ EKLEMESİ YAPTIK BÖYLECE SQL İ KURUP KÜÇÜK BİR GİRİŞ YAPTIK DAHA SONRAKİ YAYINLARDA VERİ TİPLERİNİ VE KODLAR İLE VERİ TABANI OLUŞTURMA GİBİ YAYINLAR PAYLAŞACAĞIM...
İŞLETİM SİSTEMİ YAPILARI
-YAPILARINA GÖRE İŞLETİM SİSTEMLERİ
-GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ İŞLEMLERE GÖRE İŞLETİM SİSTEMLERİ
1)YAPILARINA GÖRE İŞLETİM SİSTEMLERİ
A)BASİT (MONOLİTİK CEKİRDEK)
B)MİKRO CEKİRDEK (MİCROKERNEL)
C)HİBRİT CEKİRDEK
D)MODÜLER
E)SANAL MAKİNELER (VİRTUAL MACHİNES)
F)DIŞ CEKİRDEK (EXOKERNEL)
G)KATMANLI YAPI
H)SUNUCU-İSTEMCİ YAPISI
2)GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ İŞLEMLERE GÖRE İŞLETİM SİSTEMLERİ
A)ANAÇATI (MAİNFRAME) SİSTEMLER
B)SUNUCU SİSTEMLERİ
C)ÇOK İŞLEMCİLİ SİSTEMLER
C-1)ASİMETRİK ÇOKLU İŞLEMCİLİ SİSTEMLER
C-2)SİMETRİK ÇOKLU İŞLEMCİLİ SİSTEMLER
D)KİŞİSEL BİLGİSAYAR İŞLETİM SİSTEMİ
D-1)TEK KULLANICILI TEK İŞLEMLİ SİSTEMLER
D-2)TEK KULLANICILI ÇOK İŞLEMLİ SİSTEMLER
D-3)ÇOK KULLANICILI SİSTEMLER
E)GERÇEK ZAMANLI SİSTEMLER
E-1)KATI GERÇEK ZAMANLI SİSTEMLER
E-2)ESNEK GERÇEK ZAMANLI SİSTEMLER
F)KÜMELENMİŞ SİSTEMLER
F-1)ASİMETRİK KÜMELENMİŞ
F-2)SİMETRİK KÜMELENMİŞ
G)DAĞINIK SİSTEMLER
H)GÖMÜLÜ SİSTEMLER
I)AKILLI KART SİSTEMLERİ
-GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ İŞLEMLERE GÖRE İŞLETİM SİSTEMLERİ
1)YAPILARINA GÖRE İŞLETİM SİSTEMLERİ
A)BASİT (MONOLİTİK CEKİRDEK)
B)MİKRO CEKİRDEK (MİCROKERNEL)
C)HİBRİT CEKİRDEK
D)MODÜLER
E)SANAL MAKİNELER (VİRTUAL MACHİNES)
F)DIŞ CEKİRDEK (EXOKERNEL)
G)KATMANLI YAPI
H)SUNUCU-İSTEMCİ YAPISI
2)GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ İŞLEMLERE GÖRE İŞLETİM SİSTEMLERİ
A)ANAÇATI (MAİNFRAME) SİSTEMLER
B)SUNUCU SİSTEMLERİ
C)ÇOK İŞLEMCİLİ SİSTEMLER
C-1)ASİMETRİK ÇOKLU İŞLEMCİLİ SİSTEMLER
C-2)SİMETRİK ÇOKLU İŞLEMCİLİ SİSTEMLER
D)KİŞİSEL BİLGİSAYAR İŞLETİM SİSTEMİ
D-1)TEK KULLANICILI TEK İŞLEMLİ SİSTEMLER
D-2)TEK KULLANICILI ÇOK İŞLEMLİ SİSTEMLER
D-3)ÇOK KULLANICILI SİSTEMLER
E)GERÇEK ZAMANLI SİSTEMLER
E-1)KATI GERÇEK ZAMANLI SİSTEMLER
E-2)ESNEK GERÇEK ZAMANLI SİSTEMLER
F)KÜMELENMİŞ SİSTEMLER
F-1)ASİMETRİK KÜMELENMİŞ
F-2)SİMETRİK KÜMELENMİŞ
G)DAĞINIK SİSTEMLER
H)GÖMÜLÜ SİSTEMLER
I)AKILLI KART SİSTEMLERİ
İŞLETİM SİSTEMLERİNE GİRİŞ
1)LİNUX İŞLETİM SİSTEMİ
Linux işletim sistemi çekirdek ve sistem çağrıları olmak üzere ikiye ayrılır.İşletim sisteminin uygulama yazılımları , bazı sistem yazılımları ve kabuk ile olan arayüzüne sistem çağrıları denir.Sistem yazılımlarının uygulama yazımlımlarından farklı olarak çekirdek aracılığıyla donanıma erişimi aşağıdaki şekilde gösterilmiştir.
2)WİNDOWS İŞLETİM SİSTEMİ
Aşağıdaki şekilde yer alan Windows işletim sistemi çekirdek, NT sistem servisleri ve
API(Application Programming Interface - Uygulama Programlama Arayüzü) kısımlarından oluşmaktadır.
Windows işletim sisteminde kabuk, bazı sistem programları ve uygulama yazılımları API aracılığıyla işletim sistemine ulaşır.Windows ortamında sistem çağrılarına karşılık gelen kavram NT sistem servisleridir.Bu servislere ancak windows sürücü geliştirme kitleri(WDDK) ile doğrudan ulaşılabilir.Bu konumda geliştirilen yazılımlar, Sistem yazılımları kategorisindedir.Son olarak çekirdek aracılığıyla yine sistem yazılımı olan fiziksel donanıma ulaşmak mümkündür.Bir çok veri tabanı geliştirme yazılımı veri ortamının yönetilmesi ve güvenliğini doğrudan çekirdeğe ulaşım ile kendisi sağlamaktadır.
Linux işletim sistemi çekirdek ve sistem çağrıları olmak üzere ikiye ayrılır.İşletim sisteminin uygulama yazılımları , bazı sistem yazılımları ve kabuk ile olan arayüzüne sistem çağrıları denir.Sistem yazılımlarının uygulama yazımlımlarından farklı olarak çekirdek aracılığıyla donanıma erişimi aşağıdaki şekilde gösterilmiştir.
2)WİNDOWS İŞLETİM SİSTEMİ
Aşağıdaki şekilde yer alan Windows işletim sistemi çekirdek, NT sistem servisleri ve
API(Application Programming Interface - Uygulama Programlama Arayüzü) kısımlarından oluşmaktadır.
Windows işletim sisteminde kabuk, bazı sistem programları ve uygulama yazılımları API aracılığıyla işletim sistemine ulaşır.Windows ortamında sistem çağrılarına karşılık gelen kavram NT sistem servisleridir.Bu servislere ancak windows sürücü geliştirme kitleri(WDDK) ile doğrudan ulaşılabilir.Bu konumda geliştirilen yazılımlar, Sistem yazılımları kategorisindedir.Son olarak çekirdek aracılığıyla yine sistem yazılımı olan fiziksel donanıma ulaşmak mümkündür.Bir çok veri tabanı geliştirme yazılımı veri ortamının yönetilmesi ve güvenliğini doğrudan çekirdeğe ulaşım ile kendisi sağlamaktadır.
C# (FORMLAR ARASI VERİ AKTARIMI 2)
/*PROGRAMIMIZ 2.FORUMDAN COMBOBOX IMIZA YEMEKHANE FİYATLARINI EKLİYOR ÖRNEĞİN ÖĞRENCİ 10 TL BİLGİSİNİ FORM 1 E GÖNDERİP ORADA GEREKLİ HESAPLAR YAPILIYOR */
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;
namespace WindowsFormsApplication8
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
ctur.Text = "Seciniz";
}
private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{
}
private void bekle_Click(object sender, EventArgs e)
{
int adet;
bool k = Int32.TryParse(tadet.Text, out adet);
if (k && ctur.SelectedIndex > -1)
{
ltur.Items.Add(ctur.Text);
ladet.Items.Add(adet);
double birimfiyat = (double)lf.Items[ctur.SelectedIndex];
double tutar = adet * birimfiyat;
ltutar.Items.Add(tutar);
ctur.Text = "Seçiniz";
tadet.Clear();
guncelle();
}
}
private void guncelle()
{
double tutar = 0;
int adet = 0;
for (int i = 0; i < ltur.Items.Count; i++)
{
tutar += (double)ltutar.Items[i];
adet += (int)ladet.Items[i];
}
latoplam.Text = "Toplam: " + tutar;
laadet.Text = "Adet: " + adet;
}
ListBox lt = new ListBox();
ListBox lf = new ListBox();
private void bsil_Click(object sender, EventArgs e)
{
int secilen = ltur.SelectedIndex;
if (secilen > -1)
{
ltur.Items.RemoveAt(secilen);
ladet.Items.RemoveAt(secilen);
ltutar.Items.RemoveAt(secilen);
guncelle();
}
}
private void btanımla_Click(object sender, EventArgs e)
{
Form2 frm = new Form2(lt, lf);
frm.ShowDialog();
ctur.Items.Clear();
for (int i = 0; i < lt.Items.Count; i++)
ctur.Items.Add(lt.Items[i]);
ctur.Text = "Seçiniz";
}
}
}
//FORM-2
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;
namespace WindowsFormsApplication8
{
public partial class Form2 : Form
{
ListBox lf, lt;
public Form2(ListBox _lt,ListBox _lf)
{
InitializeComponent();
lt = _lt;
lf = _lf;
for (int i = 0; i < lt.Items.Count; i++)
{
ltur.Items.Add(lt.Items[i]);
lfiyat.Items.Add(lf.Items[i]);
}
}
private void bekle_Click(object sender, EventArgs e)
{
double fiyat;
bool kontrol = Double.TryParse(tfiyat.Text, out fiyat);
if (kontrol && ttur.Text.Length > 0)
{
ltur.Items.Add(ttur.Text);
lfiyat.Items.Add(fiyat);
lt.Items.Add(ttur.Text);
lf.Items.Add(fiyat);
ttur.Clear();
tfiyat.Clear();
}
}
private void bkapat_Click(object sender, EventArgs e)
{
this.Close();
}
}
}
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Spring Boot Uygulamasını Heroku üzerinde Deploy Etme
Bu yazımızda sizlere spring boot ile yazılmış basit bir Rest api'nin heroku üzerinde nasıl deploy edebileceğimizi göstereceğim. Önce ...
-
Bu yazımda hobi olarak ilgilendiğim bug bounty'i anlatmaya çalışacağım. Daha sonra bu konu üzerinde kendimizi geliştirmek için neler yap...
-
Flip-Flop doğruluk tabloları girişlerin durumuna bağlı olarak çıkışların ne olması gerektiğini anlatan tablolardır. Kısaca bir doğruluk tabl...