İŞLETİM SİSTEMLERİNE GİRİŞ

1)LİNUX İŞLETİM SİSTEMİ

    Linux işletim sistemi çekirdek ve sistem çağrıları olmak üzere ikiye ayrılır.İşletim sisteminin uygulama yazılımları , bazı sistem yazılımları ve kabuk ile olan arayüzüne sistem çağrıları denir.Sistem yazılımlarının uygulama yazımlımlarından farklı olarak çekirdek aracılığıyla donanıma erişimi aşağıdaki şekilde gösterilmiştir.


2)WİNDOWS İŞLETİM SİSTEMİ

    Aşağıdaki şekilde yer alan Windows işletim sistemi çekirdek, NT sistem servisleri ve
API(Application Programming Interface - Uygulama Programlama Arayüzü) kısımlarından oluşmaktadır.


    Windows işletim sisteminde kabuk, bazı sistem programları ve uygulama yazılımları API aracılığıyla işletim sistemine ulaşır.Windows ortamında sistem çağrılarına karşılık gelen kavram NT sistem servisleridir.Bu servislere ancak windows sürücü geliştirme kitleri(WDDK) ile doğrudan ulaşılabilir.Bu konumda geliştirilen yazılımlar, Sistem yazılımları kategorisindedir.Son olarak çekirdek aracılığıyla yine sistem yazılımı olan fiziksel donanıma ulaşmak mümkündür.Bir çok veri tabanı geliştirme yazılımı veri ortamının yönetilmesi ve güvenliğini doğrudan çekirdeğe ulaşım ile kendisi sağlamaktadır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Spring Boot Uygulamasını Heroku üzerinde Deploy Etme

Bu yazımızda sizlere spring boot ile yazılmış basit bir Rest api'nin heroku üzerinde nasıl deploy edebileceğimizi göstereceğim. Önce ...