C# (AT YARIŞI OYUNU)

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;

namespace WindowsFormsApplication3
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }
        int birinciatsolauzaklik, ikinciatsolauzaklik, ucuncuatsolauzaklik;
        Random rastgele = new Random();
        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            birinciatsolauzaklik = pictureBox1.Left;
            ikinciatsolauzaklik = pictureBox2.Left;
            ucuncuatsolauzaklik = pictureBox3.Left;

        }
        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            timer1.Enabled = true;
        }

        private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            pictureBox1.Location = new Point(12, 49);
            pictureBox2.Location = new Point(12, 177);
            pictureBox3.Location = new Point(12, 319);

        }


        private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
        {
            int birinciatingenisligi = pictureBox1.Width;
            int ikinciatingenisligi = pictureBox2.Width;
            int ucuncuatingenisligi = pictureBox3.Width;
            pictureBox1.Left += rastgele.Next(5, 16);
            pictureBox2.Left += rastgele.Next(5, 16);
            pictureBox3.Left += rastgele.Next(5, 16);
            int bitisuzakligi = label5.Left;
            if (birinciatingenisligi + pictureBox1.Left >= bitisuzakligi)
            {
                timer1.Enabled = false;
                MessageBox.Show("1.AT KAZANDI");
            }
            if (ucuncuatingenisligi + pictureBox3.Left >= bitisuzakligi)
            {
                timer1.Enabled = false;
                MessageBox.Show("3.AT KAZANDI");
            }
            if (ikinciatingenisligi + pictureBox2.Left >= bitisuzakligi)
            {
                timer1.Enabled = false;
                MessageBox.Show("2.AT KAZANDI");
            }
        }
    }
}
Gerekli açıklamaları yapayım...
Öncelikle 3 tane atımız var bu atlar birer hareketli gif bunları http://www.hareketligifler.net/ bulabilirsiniz...Yarışımızı sınırlamak için label lar kullandık Labelın autosize değerini false ten true ya getirdik böylece boyutunu ayarlayıp rengini değiştiridik.
Bu atları birer picture box kullanarak formumuza ekliyoruz.
Daha sonra uzaklık ve genişlik değişkenlerini belirliyoruz bu kazanan atın hangisi olduğunu ve atları hareket ettirmek için gerekli.
Bunun için timer kullanıyoruz ve kodlarımızı timerin içine yazıyoruz
Timer bize sürekli aynı kodu çalıştırıcak.
Ve sonrada picture box umuzu hareket ettirmek için rastgele adında random değer alacağımız bir değişken tanımlayıp random değer aldırdık 5 ile 16 arasında böylece ilk at 7 ikinci at 8 değerini alırsa 2. at önde olacaktır bu olay finish çizgisine yani label5 e yetişene kadar sürecek.
Tekrar oyna butonuna ise picture boxların ilk konumlarını yazdık böylece herşey baştan başlayacak
Sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Spring Boot Uygulamasını Heroku üzerinde Deploy Etme

Bu yazımızda sizlere spring boot ile yazılmış basit bir Rest api'nin heroku üzerinde nasıl deploy edebileceğimizi göstereceğim. Önce ...